sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Murkkupoika ja hygienia

Meidän pikku Sisusta on tullut murkku - siis teini-ikäinen. Ihan noin vain, yhtäkkiä ja varoittamatta. Kai sen sai aikaan sopiva ikä yhdessä helmikuun lisääntyneen valoisuuden kanssa. Hiekkalaatikossa rupesi tuoksahtelemaan voimallisesti, poika alkoi kranttuilla syömisensä kanssa ja ennen kaikkea, mahtavan mourun kera hän teki selväksi, että hän haluaa ulos suureen maailmaan. Joko parvekkeelle tai porraskäytävään! Ulko-oviasiassa hän on vähän antanut periksi ja parvekkeelle hän pääsee mielin määrin halutessaan, joten äänenkäyttö on vähentynyt ihan siedettäväksi. Hygieniasta ja hiekkalaatikolla käynneistä keskustelimme hiukkasen. Korostin siisteyden merkitystä meidän kaikkien kannalta. Siis että kun on käyty vessassa, puhdistaudutaan tarkasti ennen kuin tullaan istuksimaan mihin vain, koska muuten jää haiseva jälki. Ei tainnut sanomani ihan vielä mennä perille, mutta koskas murkut ovat kasvattajiaan kuunnelleet! 










Minä: Puhutaanpa nyt vähän siisteydestä.
Sisu: Okei, puhutaan vaan vaikka en mä kyllä ymmärrä miks just mun kans. Kai tiedät että kissat on siistejä eläimiä. Ja mä oon kissa, mitä! Mutta jos sä nyt vaadit jotain ihme lisäpesuja, niin olkoon.... mä suostun sun mielikses.

Mä nyt sit aloitan tästä oikeasta etujalasta, se taitaa olla likainen. Vai onks tää vasen?


Puhdasta tuli!


Sit siirryn tähän toiseen jalkaan. Se näyttäiskin vähän puhtaammalta. Vai onks varpaassa jotain outoa?
Nyt kelpaa tepastella noilla etujaloilla, mut sit on vielä nää takajalat!


Mä aloitan täältä lähempää ja yritän jaksaa sit tonne loppuun! Hitsi kun nää on pitkät...
eihän ne mahtuneet kokonaan yhteen kuvaan! Mulla on ihan valokuvamallin sääret, pitkät ja hoikat. Juu-u ja nyt ne on ihan puhtatkin!
Minä: Tähänkö lopetit? Mitä sanoinkaan siitä hygieniasta?  Sisu: Emmä muista. Mitä on hygienia?? Mä kuulen roplausta takavasemmalta, saanks mä nyt mennä kattomaan mikä roplaa? Se voi olla vaikka hiiri!

Ei kommentteja: