tiistai 1. toukokuuta 2012

Halisten hassu hämähäkkimies ... tai siis kissa

Pikku Sisu-kisun luonnetta voi määritellä monenlaisilla sanoilla: hän on ihana, herttainen, kiltti, älykäs, kehrääväinen jne. Hän on myös utelias, päättäväinen ja sinnikäs - jääräpäinenkin, voisi joku sanoa. Sitä paitsi hän on suuri metsästäjä, jonka saaliit tosin näin kerrostalossa ja parvekkeella ovat aika mitättömiä. Sisun tarkat silmät näkevät pienimmätkin ötökät. Ja jos ötökkä luulee olevansa turvassa seinällä tai taulun takana, niin turha luulo! Halisten suuri metsästäjä muuttuu hämähäkkimieheksi ja kiipeää seinää pitkin saaliinsa kimppuun. Kuvat puhukoot puolestaan!

"Mitä täällä taulun takana oikein on, ihan kuin joku liikkuisi siellä? Vai näinkö mä väärin?"
"Täältä puolelta ei löydy mitään.  Pääsikö se mokoma nyt toista kautta karkuun!



"Nythän mä näen jotain tuolla ylempänä, eikun perään vaan!"


"Voi voi, sinne se nyt menee kattoa kohti enkä mä saa kunnon otetta seinästä, kun olen just ollut mani- ja pedikyyrissä."

"Enpä tällä saalistusreissulla saanut mitään suuhunpantavaa. Mutta toisaalta on ihan mielenkiintoista nähdä minkälaisissa koukuissa meidän kaikki taulut roikkuu"

"Taitaa olla nyt syytä livistää muualle, Marjatta ei oikein tykkää kun taulut putoilee seinältä. Sitä paitsi mulle tuli tässä hommassa nälkä, toivottavasti ruokakupista löytyy jotain valmiiksi saalistettua einettä. Tästä huushollista löytyvällä elävällä ravinnolla ei hengissä pysy!"

2 kommenttia:

Katja kirjoitti...

Hauska juttu, kiitos!

Tiina kirjoitti...

Nuorilla kolleilla tuota energiaa riittää ;)
Olet saanut hyviä tilannekuvia vikkelästä kissasta!